১) বীৰপূজা বিকাশৰ কোনটো স্তৰৰ লগত জড়িত ?
উঃ বয়ঃসন্ধিকাল ।
২) বয়ঃসন্ধিকালক ধুমুহা আৰু উৎপীড়নৰ কাল বুলি কোনে কৈছিল ?
উঃ ষ্টেন্লিহ’লে ।
৩) শৈশৱকালৰ এটা বৈশিষ্ট লিখা ।
উঃ অনুকৰণপ্রিয়তা ।
৪) Adolescence শব্দটো কি ভাষাৰ পৰা আহিছে ?
উঃ জার্মান ভাষাৰ পৰা ।
৫) টিনেজাৰছ সময় বুলিলে কোনচোৱা সময়ক বুজা যায় ?
উঃ ১৩ ৰ পৰা ১৯ বছৰলৈকে ।
৬) বয়ঃসন্ধিকাল সময় কোনছোৱা ?
উঃ ১২ ৰ পৰা ১৮ বছৰলৈকে ।
৭) অন্তঃমুখী ব্যক্তিত্বৰ এটা উদাহৰণ দিয়া ।
উঃ নিজৰ মাজত ব্যস্ত হৈ থকা ।
৮ ) মানসিক স্বাস্থ্য বুলিলে কি বুজা যায় ?
উঃ ব্যক্তিৰ মানসিক অবস্থা ।
৯) সমযোজন শব্দটো প্রথম কোনে ব্যৱহাৰ কৰিছিল ?
উঃ ডাৰউইনে ।
১০) মানসিক স্বাস্থ্যবিজ্ঞানৰ উদেশ্য কি?
উঃ ব্যক্তিক উপযুক্ত পৰিবেশৰ লগত সমযোজন কৰা ।
১১) বয়ঃসন্ধিকালৰ ব্যক্তিত্ব বিষয়ক ঘাই সমস্যা কি?
উঃ নিচাসক্তি ।
১২) “আগ্রহ মনোযোগৰ সুপ্ত অৱস্থা আৰু মনোযোগ আগ্রহৰ সক্রিয় অৱস্থা” – উক্তিটো কোনে আগবঢ়াইছিল ?
উঃ মেকডুগলে ।
১৩) আগ্রহৰ ফলত মনোযোগৰ পৰিমাণ কমে / বাঢ়ে ?
উঃ বাঢ়ে ।
১৪) ইংৰাজী Interest শব্দটো উৎপত্তি কোন ভাষাৰ পৰা হৈছে?
উঃ লেটিন ভাষাৰ পৰা ।
১৫) অভ্যাস ব্যক্তিৰ _________ আচৰণ ।
উঃ আর্জিত আচৰণ ।
১৬) বুদ্ধিৰ প্রথম অভীক্ষা কিমান চনত উদ্ভাবন হৈছিল ?
উঃ ১৯০৫ চনত ।
১৭) বুদ্ধি পৰিমাপনৰ প্রথম অভীক্ষাটো কোনে উদ্ভাবন কৰিছিল ?
উঃ আলফ্রেড বিনে ।
১৮) ব্যক্তিত্বৰ ইংৰাজী প্রতিশব্দটো লেটিন ভাষাৰ কি শব্দৰ পৰা আহিছে ?
উঃ Persona.
১৯) I.Q ( Intelligence Quotient) ৰ ধাৰণাটো পোনপ্রথমে কোনে প্রয়োগ কৰিছিল ?
উঃ টাৰমেনে ।
২০) বক্তিৰ মানসিক বয়স নির্ধাৰণৰ ধাৰণাটো কোনে বিকাশ কৰিছিল ?
উঃ বিনে চাইমনে ।
২১) কার্ল য়ুঙে ব্যক্তিত্বক কোন দুটা প্রধান ভাগত ভাগ কৰিছিল ?
উঃ বর্হিমুখী আৰু অন্তর্মুখী ।
২২) শিক্ষকৰ শিক্ষণ প্রক্রিয়াত কি কি কৌশল থাকিব পাৰে ?
উঃ জ্ঞান, বোধ, প্রয়োগ, বিশ্লেষণ, সংশ্লেষণ ।
২৩) বুদ্ধাংকৰ পৰিমাণ ১১০-১৪০ ৰ ভিতৰত থকা শিশুসকলক কি বুলি কোৱা হয় ?
উঃ প্রতিভাবান শিশু ।
২৪) মানসিক স্বাস্থ্যবিজ্ঞানৰ জন্মদাতা কোন আছিল ?
উঃ ডব্লিউ বিয়াৰ ।
২৫) সামাজিক উদ্দীপনাসমূহৰ প্রতি ব্যক্তিৰ বৈশিষ্টপূর্ণ প্রতিক্রিয়া আৰু পৰিবেশৰ সামাজিক গাঠঁনিৰ প্রতি তেওঁ কৰা উপযোজনৰ মান বা গুণেই হৈছে ব্যক্তিত্ব”- উক্তিটো কাৰ ?
উঃ আলপর্টৰ ।
২৬)ব্যক্তিত্ব মানে কি ?
উঃ ব্যক্তিৰ দৈহিক- মানসিক অৱস্থাৰ গুণাত্মক প্রকাশকেই হৈছে ব্যক্তিত্ব ।
২৭) ব্যক্তিত্বক প্রভাবিত কৰা উপাদান বা কাৰক সমূহক কেইটা ভাগত ভগাব পাৰি ?
উঃ ৪ টা ভাগত ।
২৮) ব্যক্তিত্বক পৰিমাপ কৰিব পাৰিনে ?
উঃ ভিন্ন সংলক্ষণ বিশ্লেষণ কৰি পৰীক্ষাহে কৰিব পাৰি ।
২৯) ব্যক্তিত্ব পৰিমাপ কৰি বটল লওঁতে এবিধ কাঠি (Scale) ব্যবহাৰ কৰা হয় । কাঠিবিধৰ নাম কি ?
উঃ সূচাংক কাঠি ।
৩০) মানৱ প্রচেষ্টাৰ দর্শনীয় পৰিণতি কি হ'ব পাৰে ?
উঃ ব্যক্তিত্ব ।
৩১) ব্যক্তিয়ে সমযোজন প্রতিষ্ঠা কৰিবলৈ কোনটো দিশত প্রথমেই গুৰুত্ব দিব লাগিব ?
উঃ সামাজিক দিশ ।
৩২) ব্যক্তিৰ মানসিক জীৱনৰ ৰচনা আৰু প্রস্তুতি কাল বুলি ক'লে কোনটো কালক বুজায় ?
উঃ শৈশৱ কাল ।
৩৩) বর্তমান সময়ত শিশুৰ মানসিক স্বাস্থ্য অটুট ৰখাৰ ক্ষেত্রত কি দিশে বাধা দিছে ?
উঃ গণ-মাধ্যমে ।
৩৪) শিক্ষকৰ কোনটো মানসিক অসুস্থতাৰ বাবে সমাজত হেয় প্রতিপন্ন হ'ব লগীয়া হয় ?
উঃ শিক্ষকতাৰ প্রতি বিতৃষ্ণা চৰিত্র ।
৩৫) বিদ্যালয়ৰ মানসিক সু-স্বাস্থ্য অটুট ৰাখিবলৈ শিক্ষক হিচাপে প্রথমে কি কৰা উচিত ?
উঃ বিকাশৰ সকলোবোৰ সুস্থ প্রভাবৰ সমাবেশ ঘটোৱা ।
৩৬) “Teen age” বুলি ক'লে ব্যক্তিৰ বিকাশৰ কোনটো স্তৰক জনা হয় ?
উঃ কৈশোৰ কালক ।
৩৭) এটা শিশুৰ লিখা, পঢ়া, মনত ৰখা, দলীয় আচৰণ প্রদর্শন কৰাত কি দিশে সহায় কৰে ?
উঃ নির্দেশনা ।
৩৮) শিক্ষাৰ বিকাশৰ ক্ষেত্রত কিয় নির্দেশনাৰ প্রয়োজন ?
উঃ অপচয় আৰু স্থবিৰতা নহ'বৰ বাবে ।
৩৯) নির্দেশনা আৰু পৰামর্শ প্রদানেৰে বিদ্যালয়ৰ শিক্ষার্থীৰ বাবে কি সেৱা আগবঢ়াব পাৰি ?
উঃ অনুশীলনৰ বিকাশ ঘটাব পাৰি ।
৪০) বিদ্যালয়ত নির্দেশনা আৰু পৰামর্শদানৰ ক্ষেত্রত প্রথম পদক্ষেপ কাৰ ওচৰত ন্যস্ত থাকে ?
উঃ শিক্ষকৰ ওচৰত ।
৪১) শিশুৰ বিকাশৰ বিপদাপন্ন ক্ষণ সমূহক সহৃদয়তাৰে নির্মূল কৰাত প্রথম মাধ্যম হিচাপে কোনটো দিশক ল’ব পাৰো ?
উঃ ঘৰখন ।
৪২) “আগ্রহ মনোযোগৰ সুপ্ত অৱস্থা”- উক্তিটো কাৰ ?
উঃ মেকডুগেলৰ ।
৪৩) মানুহৰ বিমুর্ত চিন্তা কৰিব পৰা মানসিক দক্ষতাক এটা শব্দত কি বুলি কোৱা হয় ?
উঃ বুদ্ধি ।
৪৪) বর্তমান মনোবিজ্ঞানী সকলে বুদ্ধিক Intelligent শব্দৰ পৰিবর্তে আন এটা শব্দৰে চিহ্নিত কৰে । শব্দটো কি ?
উঃ অভিবৃত্তি (Aptitude)
৪৫) বুদ্ধিৰ দ্বি-কাৰক তত্বৰ আৱিস্কাৰক কোন ?
উঃ স্পিয়েৰমেন ।
৪৬) বুদ্ধি পৰীক্ষাৰ পথ প্রদর্শক বুলি কাক কোৱা হয় ?
উঃ বিনেইক ।
৪৭) মানুহৰ বিকাশ আৰু উন্নতিৰ পথ সুগম কৰাত প্রথম কোনে ইন্ধন যোগায় ?
উঃ শিক্ষণে ।
৪৮) “শিক্ষণ হৈছে এক ক্রমাগত আৰু বিৰামহীন প্রচেষ্টা”- কথাষাৰ সচাঁনে ?
উঃ সঁচা ।
৪৯) শিক্ষণ হৈছে “অভিজ্ঞতা আৰু প্রশিক্ষণৰ দ্বাৰা আচৰণৰ সংশোধন কৰা ব্যবস্থা”- কোনে কৈছিল ?
উঃ গেইটছে ।
৫০) শিক্ষণৰ সংযোগবাদ তত্বটো কোনে উদ্ভাবন কৰিছিল ?
উঃ এডৱার্ড লি থর্নডাইকে ।
৫১) শিকন অক্ষমতা থকা শিক্ষার্থীক দৈনিক কি ব্যবস্থা কৰিব লাগিব?
উঃ শ্রুতলিপি ।
৫২) আচৰণজনিত সমস্যাগ্রস্ত শিশুক কেনেকৈ শুদ্ধ পথলৈ আনিব পৰা যায় ?
উঃ নিৰ্দিষ্ট সময় তালিকাৰে ।
৫৩) শিক্ষণক ফলপ্রসু কৰি তুলিবৰ বাবে আমি প্রত্যেকে এক মনে এক ধ্যানে উপস্থিত হ'ব লাগিব । কেনেকৈ ?
উঃ শুদ্ধ গঠনমূলক দৃষ্টিভংগীৰে ।
৫৪) শিক্ষন সম্ভব হ’ব একমাত্র —–
উঃ শুদ্ধ কর্ম আচঁনিৰে ।
৫৫) শিক্ষকে কোনো এটা বিষয়ৰ সমস্যা সমাধান পুংখানুপুংখভাবে জানিবলৈ হ’লে অধ্যয়ন কৰিব লাগিব । ইয়াক মনোবৈজ্ঞানিক ভাষাত কি বুলি কয় ?
উঃ সংক্ষেপ বিৱৰণ ।
৫৬) শিক্ষণ ব্যবস্থাৰ যোগেদি শিক্ষণ কৌশল সক্রিয় কৰি তোলাৰ লগতে ভাল ফলাফল দেখুৱাবলৈ কি পথেৰে আগবাঢ়িব লাগিব ?
উঃ নিদানমূলক শিক্ষা ।
৫৭) শিক্ষা ব্যবস্থাত প্রকল্প পদ্ধতি কোনে প্রথম ব্যবহাৰ কৰিছিল ?
উঃ জন একাউৰিয়ে ।
৫৮) প্রকল্প পদ্ধতিৰ মূল উদেশ্য কি ?
উঃ কর্মৰ দ্বাৰা শিক্ষা ।
৫৯) শ্রেণীকোঠাত পাঠদানৰ কোনটো পদ্ধতি অধিক ফলপ্রসু ?
উঃ প্রত্যক্ষ প্রামাণিক পদ্ধতি ।
৬০) এটি শ্রেণীকোঠাত প্রবেশ কৰি শিক্ষকজনে প্রথম কি দিশত চকু দিব লাগিব ?
উঃ বহাৰ ব্যবস্থাপনা ।
৬১) বিষয়বস্তু উপস্থাপনৰ আগতে শিক্ষকজনে কি কৰা উচিত ?
উঃ পূর্ব জ্ঞানৰ ধাৰণা ।
৬২) শিশুকেন্দ্রিক শিক্ষা ব্যবস্থাত শিশুৰ অভিৰুচিত কৰিবলৈ কি পন্থা হাতত লোৱা উচিত ?
উঃ আনন্দদায়ক পদ্ধতি ।
৬৩) TLM মানে কি ?
উঃ শিক্ষণ শিকন সঁজুলি ।
৬৪) শ্রেণীকোঠাত শিশুৰ অপৰাধ প্রবণতা কোনে ৰোধ কৰে ?
উঃ শিক্ষকে ।
৬৫) ঘৰত শিশুৰ অপৰাধ প্রবণতা কোনে ৰোধ কৰে ?
উঃ অভিভাবকসকলে ।
৬৬) কিশোৰৰ অপৰাধ প্রবণতা নিৰাময়যোগ্য হয়নে ?
উঃ হয় ।
৬৭) এজন ব্যক্তিৰ জীৱনত Guidance and Counseling ৰ নিদিষ্ট সময়লৈকে প্রয়োজন আছে নেকি ?
উঃ নহয়, ব্যক্তিৰ জন্মৰ পৰা মৃত্যুলৈকে ইয়াৰ প্রয়োজন আছে ।
৬৮) Guidance and counseling ৰ লগত জড়িত দুজন ব্যক্তিৰ নাম লিখা ।
উঃ আর্থাৰ জে জনচন আৰু মৰিচ ।
৬৯) শিক্ষকে কেনেদৰে অপৰাধ প্রবণতা ৰোধ কৰা উচিত ?
উঃ ভালদৰে সমস্যা অনুধাৱনৰ জড়িয়তে ।
৭০) কোনজন মনোবৈজ্ঞানিকে আচৰণবাদক মনোবিজ্ঞানৰ নতুন ধাৰা হিচাপে প্রতিষ্ঠা কৰিছিল ?
উঃ জে বি বাটচনে ।
৭১) শ্রেণীকোঠাত শিক্ষণক ফলপ্রসু কৰি তোলাৰ প্রধান মাধ্যমটো কি ?
উঃ মাতৃভাষা ।
৭২) শ্রেণীকোঠাত পাঠদানৰ সময়ত শিক্ষকে ছাত্র-ছাত্রীসকলৰ পৰা কেনে ধৰণৰ আচৰণ আশা কৰে ?
উঃ সক্রিয় অংশগ্রহণ ।
৭৩) শ্রেণীকক্ষত কোনো নতুন বিষয়ৰ পাঠ অৱতাৰণা কৰোতে শিক্ষকে গ্রহণ কৰিব লগীয়া নীতিতো কি ?
উঃ জনাৰ পৰা নজনালৈ গতি কৰা ।
৭৪) কি শিক্ষা পদ্ধতিৰ দ্বাৰা শিক্ষার্থীয়ে অধিক সোনকালে, কার্যক্ষমভাবে শিক্ষা গ্রহণ কৰিব পাৰে ?
উঃ আত্মকর্মমূলক শিক্ষা নীতিৰ দ্বাৰা ।
৭৫) শিক্ষার্থীয়ে শ্রেণীকক্ষত সম্পাদন কৰা লিখিত কার্যৰ পৰীক্ষা শিক্ষকে কেতিয়া কৰিব ?
উঃ লিখিত কার্য সমাপ্ত হোৱাৰ লগে লগে ।
৭৬) শিক্ষার্থীৰ কৃতকার্যতাৰ মূল্যায়ন কৰাৰ আটাইতকৈ উত্তম ব্যবস্থাটো কি ?
উঃ মাহেকীয়া পৰীক্ষা ।
৭৭) শিশুৰ বাবে প্রথম কিণ্ডাৰ গার্ডেন স্কুলৰ স্থাপন বার্তাজন কোন আছিল ?
উঃ ফ্রেডৰিক ফ্রবেল ।
৭৮) এজন শিক্ষকৰ প্রকৃত কার্য কি?
উঃ শিক্ষার্থীৰ অন্তনিহিত প্রতিভাসমূহৰ সর্বাত্মক বিকাশ ঘটোৱা ।
৭৯) শিক্ষা মনোবিজ্ঞানৰ পিতৃ বুলি কাক আখ্যা দিয়া হয় ?
উঃ পেষ্টালজিক ।
৮০) সকলো মনোবৈজ্ঞানিক তথা বৈজ্ঞানিক অধ্যয়নৰ প্রধান পদ্ধতিটো কি?
উঃ পর্যবেক্ষণ পদ্ধতি ।
৮১) শিক্ষাৰ অভিজ্ঞতা নীতিৰ অর্থ কি ?
উঃ সামন্ত্রীকৰণ ।
৮২) বিদ্যালয়ৰ শ্রেষ্ঠ অভিৰোচকজন কোন ?
উঃ বিষয় শিক্ষক ।
৮৩) মনোবিজ্ঞানক চেতনাৰ বিজ্ঞান হিচাপে অভিহিত কৰা প্রাচীন মনোবিদ সকলে মন সম্বন্ধে অধ্যয়নৰ বাবে নির্ভৰ কৰা পদ্ধতিটো কি আছিল ?
উঃ অন্তদর্শন পদ্ধতি ।
৮৪) নতুন শিক্ষা ব্যবস্থাৰ এটা বৈশিষ্ট উল্লেখ কৰা ।
উঃ বিষয় শিক্ষাতকৈ শিশুকেন্দ্রিক শিক্ষাৰ ওপৰত বেছি গুৰুত্ব ।
৮৫) চিত্রাংকন আৰু আর্হি প্রস্তুতকৰণ শিক্ষণৰ কোনটো পাঠৰ অন্তৰ্গত ?
উঃ কৌশলগত পাঠৰ ।
৮৬) পাঠ পৰিকল্পনা কি ?
উঃ শিক্ষাদানৰ পূর্বে শিকাব লগীয়া বিষয়ৰ অধ্যয়ন ।
৮৭) শিক্ষা জগতলৈ মনোবিজ্ঞানৰ আটাইতকৈ গুৰুত্বপূর্ণ অৱদান কি ?
উঃ শিশুকেন্দ্রিক শিক্ষা ।
৮৮) প্রাণী মনোবিজ্ঞানৰ আন এটা নাম কি ?
উঃ তুলনামূলক মনোবিজ্ঞান ।
৮৯) কৈশোৰ অবস্থাত দেখা দিয়া বেছিভাগ প্রৱণতা কিহৰ ফলত সৃষ্টি হয় ?
উঃ দলীয় প্রভাব তথা উদ্দীপনাৰ ফল ।
৯০) কার্যত্মক অনুবন্ধনৰ সৈতে জড়িত ব্যক্তিজন কোন ?
উঃ স্কিনাৰ ।
৯১) ব্যক্তিৰ আচৰণ নির্ধাৰণ কৰা অভিপ্রায়জনিত উপদান সমূহ কি কি?
উঃ পিয়াহ, ভোক, টোপনি ।
৯২) শ্রেণীকক্ষৰ মনোবৈজ্ঞানিক দিশৰ ব্যবস্থাপনাৰ দায়িত্বত থকা ব্যক্তিজন কোন ?
উঃ শ্রেণী শিক্ষক ।
৯৩) শিক্ষাদানৰ ক্ষেত্রত শিক্ষকে লবলগীয়া প্রথম পদক্ষেপটো কি?
উঃ শিক্ষার্থীৰ ঘৰুৱা অৱস্থাৰ বুজ লোৱা ।
৯৪) মেডাম মেৰীয়া মণ্টেছৰী কোন দেশৰ মহিলা আছিল ?
উঃ ইটালীৰ ।
৯৫) শ্রেণীকক্ষৰ নিয়মানুৱর্ত্তিতা বর্তাই ৰাখিবলৈ শিক্ষক হিচাপে তুমি কি কৰিবা ?
উঃ শিক্ষার্থীৰ প্রয়োজন আৰু আগ্রহ থকা বিষয় অৱতাৰণা ।
৯৬) শ্রেণীকক্ষত যদি কোনো শিক্ষার্থীয়ে অভদ্র আচৰণ কৰি শ্রেণীটোৰ পাঠদানত ক্ষতি কৰে তেন্তে তুমি কি কৰিবা ?
উঃ নিজৰ কোঠালৈ মাতি নি সমস্যাটো বুজিবলৈ চেষ্টা কৰা ।
৯৭) শ্রেণীকক্ষত যদি শিক্ষকে বুজোৱা বিষয় শিক্ষার্থীয়ে বুজি নাপায় তেন্তে শিক্ষকে কি কৰা উচিত ?
উঃ পাঠটো অধিক উদাহৰণৰ সৈতে পুনৰ বুজাবলৈ চেষ্টা কৰা উচিত ।
৯৮) ভাল পাঠ্যক্রমৰ গুৰুত্বপূর্ণ উপাদান কি ?
উঃ বিষয় আৰু প্রশ্ন ।
৯৯) পাঠক্রমে শিক্ষার্থীক ক’ত জীয়াই থকাৰ উপযোগী কৰি তোলে ?
উঃ বিশাল সমাজত ।
১০০) “প্রচেষ্টা আৰু ভুল” পদ্ধতিটো শিক্ষণৰ কোনটো তত্বৰ লগত জড়িত ?
উঃ সংযোজনবাদ তত্বৰ লগত ।
No comments:
Post a Comment